K realizování nákupu na internetu neodmyslitelně patří též provádění plateb za vybrané zboží či služby. Obdobně jako při běžném nakupování v kamenných obchodech je i s online platbami spojena otázka jejich bezpečnosti. Pokud jde o vlastní peníze, jsou lidé ve většině případů velmi ostražití a primárně nedůvěřiví. Jak se lze s touto skutečností vyrovnat při provozování internetového obchodu?
Fakta a statistiky
Nedávné průzkumy ukázaly, že více než 80 % zákazníků se cítí při provádění online plateb bezpečněji, když spatří důvěryhodně známá znamení loga karet (MasterCard, VISA
, PayPal), nápadně zobrazená v rámci internetového obchodu. Statistiky dále uvádí, že celkem 59 % zákazníků přitom zanechá transakci, jestliže nenalezne jejich preferovanou platební metodu. Současně bylo zjištěno, že přibližně 50 % respondentů by mělo k danému internetovému obchodu více důvěry, kdyby nabízel více než jeden způsob platby.
Jak tedy na online platby vyzrát?
Jedničkou mezi online platbami na internetových obchodech zůstávají kreditní karty. Mezi nejčastěji využívané z nich přitom patří již výše zmiňované MasterCard, VISA či American Express. Má-li tedy konkrétní internetový obchod působit alespoň trochu důvěryhodně, měla by být podporována platba alespoň jednou z těchto karet. Dvojkou při provádění plateb při online nakupování jsou přitom platební systémy, a to zejména PayPal, jež zpracovává cca 60 % všech webových transakcí. Za PayPal lze dále zařadit platební systémy jako Authorize.net nebo USA ePay. Alternativně lze pro nakupování na internetu použít standardních bankovních převodů, jedná se však o postup značně zdlouhavý, který může odradit nejednoho potenciálního zákazníka.
Podtrženo, sečteno
Jinými slovy z prováděných průzkumů a statistik portálu VoucherCloud lze vyčíst, že platby a jejich zabezpečení hraje při rozhodování klientů o realizaci nákupu v konkrétním online obchodě nezanedbatelnou roli. V tomto ohledu nelze při provádění online plateb opomenout další zajímavý statistický poznatek, a to ohledně rychlosti stránek. Načítání nové stránky by totiž mělo trvat maximálně 3 vteřiny, neboť v opačném případě až 57 % zákazníků stránky opustí a 80 % z nich se zpět již nikdy nevrátí. Současně není příliš vhodné uživatele zatěžovat požadováním více osobních i kontaktních údajů, než které jsou pro realizaci online platby a eventuálně dodání objednaného zboží či sjednané služby bezprostředně nutné.
Napsat komentář